microsoft surface
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
microsoft surface
نوشته شده در یک شنبه 16 بهمن 1390
بازدید : 3223
نویسنده : فرزاد قاسم پور

در ورک شاپ Adaptive Furniture میکروسافت در کمبریج یکی از ارائه ها توجه من و خیلی های دیگه رو جلب کرد و اون یک میز اینتراکتیو بود. در این جور میزها شما با یک کامپیوتر سر و کار دارید که مونیتور آن سطح شیشه ای میزه. به جای ماوس یا صفحه کلید با حرکت دستانتون میتونید با این کامپیوتر کار کنید.

آن چه از ظاهر امر به نظر میرسه، سطح میز قادر به تشخیص نقطه لمس انگشتان شماست. همه این اشتباه رو مرتکب میشن و فکر میکنن قاعدتا این شیشه باید یک touch screen باشه. اما نکته اینه که تکنولوژی تاچ اسکرین تکنولوژی گرانی است که کاربرد این میزها را محدود میکنه. در ثانی تاچ اسکرین ها عمر کمی دارند و بعد از مدتی حساسیت تماسشون کم میشه.

من هم در ابتدا همین فکر رو میکردم اما متوجه شدم تکنولوژی این میز خیلی هوشمندانه تر، ساده تر و مقرون به صرفه تر از تاچ اسکرین طراحی شده. اگر به پروتوتایپهای طراحی شده برای این میزها در این سایت نگاهی بیاندازین متوجه میشین که زیر میزها فضای خالی وجود نداره. تصویر بالا یکی از این پروتوتایپ ها رو نشون میده.

و اما این میزها چگونه کار میکنند: سطح میز یک سطح شیشه ای ساده است (حالا خیلی ساده هم نه!)؛ سطح شیشه جوریه که شما از بالای میز نمیتونین زیر میز رو ببینین. از زیر میز هم چیزی دیده نمیشه مگر وقتی که انگشتتون رو به شیشه میچسبونید یا وسیله دیگه ای رو روی میز میذارید.

یه دوربین در زیر میز تعبیه شده که کار پردازش تصویر رو انجام میده و مشخص میکنه که انگشت یا وسیله دیگه در چه نقطه ای قرار دارند. یه پروژکتور هم در زیر میز تعبیه شده که تصویر رو به گونه ای به سطح زیرین شیشه میتابونه که شما تصویر رو به صورتی صحیح از بالای شیشه میبینید. شکل زیر شمای کلی رو نشون میده که از یک مقاله در این زمینه کپی شده:



مابقی کار که البته قسمت سخت قضیه است اینه که شما بر اساس تغییر الگوهای انگشتان یا اجسام روی سطح میز تشخیص بدین کاربر چه دستوری میده. یکی از کارهایی که عمل پردازش رو برای این سیستم آسونتر میکنه استفاده از الگوهای از قبل تعریف شده است. اون اجسام شیشه ای در شکل زیر همین کار رو میکنند:



در زیرِ این اجسام، الگوی خاصی نقاشی شده که تشخیصش برای سیستم ساده است. شما میتونین به این الگو یک هویت بدین. فرضا این الگو میتونه لیست آهنگ های مورد علاقه شما باشه. وقتی این الگو رو روی میز قرار میدین یعنی شما میخواین با این لیست کاری رو انجام بدین. اطلاعات ذخیره شده بازیابی میشه، شما میتونین محتویاتش رو ویرایش کنین، آهنگ جدید اضافه و کم کنید. الی آخر.

البته جای دوربین و پروژکتور میتونه تغییر کنه. بهترین نقطه برای پروژکتور و دوربین دقیقا زیر میز، نقطه وسطه. با سیستم شکل بالا تشخیص اشیا گوشه چپ و تولید تصویر با کیفیت برای گوشه راست مشکل میشه.

این فیلم نحوه کار با این میز رو نشون میده:




فیلم های از Microsoft Surface در یوتیوب...
پی دی اف مقاله کنفرانس در این مورد...





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: